Als ondernemer effectief zijn met laag budget

Hoe kunt u als ondernemer toch effectief zijn met een klein budget

Met een klein budget (en welke ondernemer niet?), Loont het echt om te beknibbelen en te sparen. Wij hebben samen met MKBbedrijfszaken veel voor elkaar gekregen. Voor het geval dat u de waarde van een zuurverdiende cent bent vergeten, hebben we een hoop geldbesparende ideeën bedacht om de winstgevendheid van uw bedrijf te vergroten: van het verlagen van uw wettelijke rekeningen tot het goedkoop inkopen van klanten. Hoewel sommige tips u meer geld besparen dan andere, kan het eindresultaat van uw algehele strategie voor het verzamelen van uitgaven overeenkomen met een bundel. Zo kun je gemakkelijk kosten besparen op bijvoorbeeld bedrijfshulpverlening

Makkelijke promoties

1. Meeliften met uw advertenties.

Inclusief reclamemateriaal in andere mailings, zoals op facturen, bespaart verzendkosten en andere kosten, zegt J. Donald Weinrauch, co-auteur van The Frugal Marketer. Gebruik uw kansen op het verkooppunt ook zo dat u kortingsbonnen, nieuwsbrieven of andere promotiefolders in de tas stopt bij aankopen van klanten. Zeker voor het MKB is dit belangrijk.

2. Wees een goede buur.

Gesplitste reclame- en promotiekosten met naburige bedrijven. Promoot gezamenlijk een trottoirverkoop of neem uw marketingalliantie verder door mailinglijsten, distributiekanalen en leveranciers te delen met bedrijven die complementaire goederen of diensten verkopen.

3. Vraag de mensen die je kent om hulp.

Het soort ondersteuning dat u het liefst van uw contacten krijgt, zijn verwijzingen – de namen van specifieke personen die uw producten en services nodig hebben. Dus ga je gang en vragen! Uw contactpersonen kunnen prospects ook uw naam en nummer geven. Naarmate het aantal verwijzingen dat u ontvangt stijgt, neemt ook uw potentieel voor het verhogen van het percentage van uw bedrijf dat wordt gegenereerd door verwijzingen toe.

4. Heb je een gelukkige klant?

Door anderen te vertellen wat ze hebben geleerd van het gebruik van uw producten of services in presentaties of informele gesprekken, kunnen uw bronnen anderen aanmoedigen om uw producten of services te gebruiken.

5. Maak een speciaal tv-uiterlijk.

Lokale kabeltelevisiestations hebben vaak zeer redelijke reclametarieven op tijdsleuven gedurende de dag en de nacht. Hoewel je niet per se prime-time kijkers zult bereiken, zul je een indruk maken waar het telt – in het comfort van de huizen van potentiële klanten.

6. Bied deskundig advies aan.

Een klas onderwijzen, op een gemeenschapsvergadering spreken of een artikel schrijven voor een lokale krant, maakt niet alleen dat je op een expert lijkt, maar dat je ook goedkope aandacht voor je bedrijf hebt. Kosten blijven daardoor laag.

Internetideeën

7. Start uw zoekmachines. Onderzoek uw markt en vind potentiële bezoekers voor uw website door te kijken via Usenet-nieuwsgroepen (fora op het internet waar mensen berichten plaatsen voor openbare weergave) en belangengroepen die gerelateerd zijn aan uw doelmarkt, product of dienst. Of, als u America Online heeft, bezoekt u hun Small Business Center, dat bibliotheken met informatie over kleine bedrijven bevat die u gratis kunt downloaden.