Virtual Reality & de blokchain

STERN, Virtual Reality en de hoe de blockchain samenvalt

Een acroniem dat wordt gebruikt om de vier meest vooruitstrevende velden in het menselijk denken te beschrijven, STEM staat voor wetenschap, technologie, engineering en wiskunde. De geschiedenis heeft deze onderwerpen samen geweven in een wandtapijt dat laat zien hoe de grenzen van onze moderne beschaving zijn getest, en toch is dit belangrijke geaggregeerde gebied niet zonder problemen. Neem er twee van, wiskunde en technologie, bijvoorbeeld. VR bril speelt daar ook een rol in.

Wiskunde is een oud systeem om orde in de wereld te brengen, en onder andere biedt het het menselijk brein een manier om hoeveelheden te begrijpen die geen van de vijf zintuigen ervaart. De oculus rift brengt hier vaak verandering in.

Technologie stelt ons in staat om de verwerking van wiskunde te bespoedigen – visualiseer het en manipuleer het, maar de ontwikkelingen in deze velden werden niet in één logische volgorde gemaakt. Hoewel Pascal wordt beschouwd als de oorspronkelijke uitvinder van de mechanische rekencalculator, een eenvoudig hulpmiddel dat hij zijn vader gaf om de taak van het berekenen van belastingen te vereenvoudigen, boekten anderen over de hele wereld dezelfde vooruitgang bij het combineren van de velden van wiskunde en technologie op zichzelf – bij vrijwel tegelijkertijd.

In feite had Wilhelm Schickard al een soortgelijk apparaat uitgevonden, maar de geschiedenis crediteert Pascal vanwege het vroegtijdige herstel van de persoonlijke correspondentie van Schickard met andere grote geesten uit die tijd. Misattributie van roem is echter de minste vrees voor enige echte progressiviteit. Het idee van redundantie en verminderde efficiëntie vanwege een gebrek aan samenwerking, is een altijd aanwezige vlo op de achterkant van STEM. Stel je voor hoe veel sneller de twee hierboven genoemde velden naar voren zouden zijn geschoven als Pascal en Schickard samen hadden gewerkt. Hoewel het internet academici, wetenschappers, programmeurs en ingenieurs heeft geholpen om samen te werken, zijn er nog steeds leemtes in het net waar de informatie doorvalt.

Hoe past virtual reality?
Terwijl STEM ooit werd uitgevoerd op potloden en papier, is het verhuisd naar tablets, laptops en smartphones. Virtual reality (VR) bestaat met de hulp van deze technologie, namelijk om ons te helpen de wereld te voelen die op ons wordt geprojecteerd. In plaats van letters op een toetsenbord uit te tikken, is het logisch dat studie in STEM-velden in de voetstappen van de technologie zal volgen. Er bestaan ​​al interactieve platforms voor real-world onderzoek in virtuele omgevingen, en hoewel de uitvoer er heel anders uit kan zien dan wat zichtbaar is met een laptop, zijn alle gegevens nog steeds aanwezig. Uiteraard maakt dit blockchain een geschikt huis voor het opslaan en verspreiden van VR-onderzoeksbestanden en traditionele gegevensformaten.

Het lijkt misschien op het eerste gezicht esoterisch, maar zal nuttiger blijken dan de meesten verwachten. Het vermogen van de blockchain om informatie direct te verspreiden, gecombineerd met VR, maakt het gemakkelijk om onderwerpen te bestuderen die baat hebben bij een ‘ervaringsgerichte’ component. Een recente astronomische gebeurtenis biedt een relevant voorbeeld: de implosie van twee dode, ronddraaiende neuronsterren. LIGO, de Laser Interferometer Gravitational Observatory, detecteerde de zwaartekrachtgolven die door de botsing werden gegenereerd (bekend als een kilonova) en trianguleerde snel het gebied van de ruimte waar de toch-onwetende explosie waarschijnlijk vandaan zou zijn ontstaan. Vervolgens mailden ze relevante observatoria, waarvan er één snel genoeg was om de explosie te vinden en er getuige van te zijn voordat het licht stierf.